چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 آهو خردمند: سينما در معرفي هنرمندان عرصه تجسمي نقش موثري دارد بازگشت

 بازيگر عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون، به تصوير كشيدن هنرهاي تجسمي در قاب سينما را در معرفي هنرمندان اين عرصه موثر دانست.

به گزارش ستاد خبري چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر، «آهو خردمند» از بازيگران عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون درباره پرداختن سينما به هنرهاي تجسمي گفت: تقويت رابطه سينما و هنرهاي تجسمي، مي‌تواند تاثير فراواني بر مخاطبان و دوست‌داران اين هنر بگذارد. هنرهاي تجسمي معمولاً در نمايشگاه‌ها و گالري‌ها در معرض ديد عموم گذاشته مي‌شود كه گاهي مخاطب فرصت اين را پيدا نمي‌كند به اين‌گونه مكان‌ها سر بزند. از اين رو، قاب سينما مي‌تواند نقش بسزايي در اين زمينه ايفا كند.

وي افزود: از آنجا كه هنرهاي تجسمي در سينما بسيار بهتر ديده مي‌شود، مي‌تواند جوانان و علاقه‌مندان را به اين هنر و گرايش‌هاي متنوع آن بيشتر جلب كند به شرطي كه فيلم‌هاي ساخته شده در اين زمينه در شرايط مطلوبي به نمايش عمومي گذاشته شوند.

اين بازيگر كه در هنر نقاشي نيز فعاليت دارد، درباره تاثير سينما در پرداختن به هنرهاي تجسمي اظهار كرد: سينما علاوه بر تاثيرگذاري بر مخاطبان، تاثير فراواني نيز بر هنرهاي تجسمي دارد. به اين معنا كه هنرمندان اين عرصه را با تخصص‌هايي كه دارند به مردم معرفي مي‌كند.

خردمند در پايان، افزوده شدن بخش مستند به چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر را اقدامي شايسته خواند و گفت: قطعاً اين جشنواره مي‌تواند در تقويت و استحكام رابطه سينما و هنرهاي تجسمي موثر واقع شود. هميشه براي رسيدن به هدف بايد از يك جايي شروع كرد كه جشنواره هنرهاي تجسمي فجر مي‌تواند شروع خوبي باشد. البته بايد اميدوار باشيم اين گام نخست به خوبي برداشته شود تا به نتايج مطلوبي برسيم.

بر اساس اين گزارش، بخش مستند چهارمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر از هفتم تا دوازدهم اسفندماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود و آثار منتخب در سينما تك موزه‌ هنرهاي معاصر تهران به نمايش در مي‌آيند.

ستاد خبري

چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر

تاريخ خبر:  1390/11/30